در اين جلسه محمد رضا ملك ثابت مدير اسناد و كتابخانه ملي يزد دعا و زيارت را دو بال براي عروج ملكوتي انسان دانست و گفت : هيچ دين و مذهبي را از نظر غناي محتوايي، زيبايي ظاهري و تنوع زيارات و نيايش هاي مذهبي چون مذهب حقه تشيع نمي توان يافت.


 وي فشار و خفقان ناشي از خشونت دستگاه خلافت و تبليغات مخرب بني اميه را از عوامل نا آگاهي مردم عصر ائمه (ع) دانست و گفت: اكنون به يمن وسايل ارتباط جمعي از قبيل اينترنت و ماهواره معارف زلال تشيع و تعاليم مكتب اهل بيت به گوش حق طلبان عالم مي رسد و از اين رو گرايش به اين مكتب بيش از پيش شده است.


اين مدرس تاريخ در ادامه به بررسي تاريخچه و چگونگي وقوع حادثه عاشورا و جريان مهدويت از ديدگاه عقلاني و منطقي(غير عرفاني) پرداخت و گفت: در حادثه عاشورا عقل و شرع حكم مي كرد گر چه مال و جان در خطر باشد حفظ اسلام حقيقي از انحرافاتي كه توسط فرزندان ابوسفيان وارد شده بود از اوجب واجبات است و نيز در رابطه با مسئله مهدويت گفت: احاديث و رواياتي كه نشانه هاي خاص ظهور امام عصر(عج)را بيان مي كند با منطق و تكنولوژي روز دنيا منافاتي ندارد بلكه در بسياري از موارد مويد آن نيز هست.


ملك ثابت در پايان اين نشست به سوالات حاضران پاسخ گفت.


گفتني است جلسات حلقه صالحين به ابتكار پايگاه شهيد آويني دوشنبه هر هفته پس از قرائت زيارت عاشورا و پيش از جلسه داخلي در مديريت يزد برگزار مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا